Thursday, October 1, 2009

October

October dah datang!

Aku sepatutnya jobless start hari ni. Tapi kuasa tuhan kan, memang tuhan dah tetapkan, rezeki aku masih ada lagi di bumi Sydney ini. Rezeki kita manusia ni..semuanya di tangan Allah. Kalau orang nak sekat camana pun..tapi kalau Allah dah tentukan mmg rezeki kita, insyallah....

Kadang kadang manusia ni lupa bila diberi kuasa, or mungkin juga angkuh. Aku masih ingat lagi antara kata-kata pakcik tu masa ucapan hari raya hari tu 'think before act, bukan act dulu baru think'. hmmmmm I wish I can tell him 'oowhh you should tell that to yourself first & practise it!'.

Tapi tak apa lah. Bumi Allah ni bulat, ada masa kita di atas and ada masa kita di bawah. Aku doa semoga aku tak jadi orang yang alpa. Mohon dijauhkan! Semoga aku sentiasa beringat untuk membantu sesama manusia, bukan nya menganiaya - macam pakcik tu buat kat aku! Nak kata tak maafkan dia, tidak lerr smapai macam tuu, tapi orang kata 'luka ni masih berparut'..mungkin sampai mati pun aku tak lupa apa dia buat kot!

Since aku masih lagi bekerja hari ni, so terbatal niat aku nak mula mengarang cerpen tajuk 'pak pandir' kat blog ni. Nanti2 lah...!

No comments: