Monday, March 16, 2009

Mengapakah Aku

Manusia ini..Perjalanannya berbeza..
Laluannya ada yang mudah
Laluannya ada yang cepat..

Ada juga..
Yang laluannya susah
Yang panjang berliku-liku..

Tapi mengapakan begitu sukar untuk aku???

Pemberian ini ada hikmahnya
Mudah dan cepat bukan ertinya bahagia di hadapan sana
Panjang dan berliku bukan ertinya derita..

Syukur..
Aku satu di antara yang diuji
Yang sentiasa berusaha ke arah itu
Walau bukan secara nyata
Bukan secara zahir
Namun aku satu di antaranya..

Kurniakan lah aku kesabaran
Kurniakan lah aku keimanan
Semoga ada ganjaran besar menanti
Atau mungkinkah syahid menanti kami?



Shafidah Shamen
Sydney
March 2009

1 comment:

Lia Diyana said...

sedihnya baca akak punya sajak.. insan pun mengalir air mata baca sajak akak. Mudah-mudahan Allah memudahkan segala urusan akak dan rezan. Semoga rezeki anak memudahkan rezan. Amin.